Pages

Thursday, January 17, 2008

はつおん Pronunciation

はつおんは。私のはつおんか子どものはつおんは?毎週じょうずなクラスの子どもを2人おしえている。7さいだ。はつおんは、いつもこのクラスのおもしろことだ。2年前、私は「Can I see your homework?」をいった。(しゅくだいを見せてください)。子どもは「かなしhomework」を聞いた!

先週、かつどうをおしえた。私は「read comics」(まんがを読む)をいった。女の子「rude comics」を聞いた。。。(わいせつなまんがだ)。。。

スペリングもすばらしい。このせいに三じフォニクスだけを読むがべきだ。
(P,T,S,N,A)。もちろん、男の子「PANTS」のスペリングを見つけた。私は、こどものあたまがいいたからすすめる!


Pronunciation - mine or the kids'? Every week, I teach a clever class of two 7 year olds. Pronuciation has always been an issue. Two years ago, at the very start, 'Can I see your homework?' was heard as 'kanashii homework?', which means 'Sad homework?'!

Last week, I was teaching activities. I said 'read comics'. The girl heard and repeated 'rude comics'...

Their spelling is fantastic too. At this age we only expect 3 letter phonics. But given the letters (P,T,S,N,A), of course the boy found the letters spelled PANTS. I encourage it because it shows how clever they are!

No comments: